A Miss Hastánc Hungary Magyarország egyik legrangosabb hastáncversenye, ahol évről évre a legragyogóbb tehetségek mérik össze tudásukat és helyezést elérni ezen a versenyen, igazi presztízs.
2014-ben Stúber Gyöngyi a Nimfeum-Nieto Mercedes Orientális tánciskola egyik oktatója lett az este I. udvarhölgye, aki rutinos versenyzőnek számít, számos hastáncverseny helyezéssel, de nemcsak táncban, hanem küzdősportban is több díjat letett már az asztalra.
Mióta hastáncolsz, kiktől tanultál?
2008. februárja óta hastáncolok. Az első tanárom Mahasti volt, akinek az alapokat köszönhetem, majd Nieto Mercedes iskolájába kerültem. Merci mellett hazai és itthoni fesztiválokon olyan neves mester tanárok és előadók workshopjain vehettem részt, mint Ahmed Refaet, Mohamed Kazafy, Mohamed Shahin, Randa Kamel, Lubna Emam, Osama Emam, Soraia Zaied, Khaled Sheif, Camelia of Cairo és még rengetegen mások.
A hastánc tanulás mellett rendszeresen járok jazz órára is, tanárom Bakó Gábor.
Milyen más sportágakat űzöl, abban milyen eredményeid vannak?
Több, mint 9 éve nanbudozok, ez egy keverék japán tradicionális harcművészet, mely ötvözi az aikido, a judo és a karate jellegzetességeit. Az egyik legnagyobb eredményem idáig a 2011-es párizsi európa bajnokságon szerzett súlycsoportos ezüstérmem küzdelemben, bár számomra ugyanennyit ér, hogy edzőként tevékenykedhetek.
Korábban milyen hastánc versenyeken indultál, milyen eredménnyekkel?
Indultam jó pár itthoni hastánc versenyen, a gyöngyösi hastáncversenyt szóló kategóriában kiemelt első helyezéssel nyertem meg 2012-ben (Szalai Anita szervezésében), a szolnoki hastáncversenyen is első lettem profi szóló kategóriában szintén 2012-ben (Garai Csilla Shilla szervezésében), valamint Bacsa Ildikó Tahmina szervezésében megrendezésre kerülő országos versenyt is megnyertem profi szóló kategóriában ugyancsak ebben az évben. A Nieto Mercedes által szervezett nemzetközi Cairo Festivalon csoportban harmadikok lettünk, és szólóban szintén elhoztam a harmadik helyezést 2013-ban. Ezen felül a Leyla Jouvana által Duisburgban szervezett Bellydancer of the World versenyen szóló klasszikus kategóriában második lettem 2012-ben és 2013-ban.
Legfrissebb eredményem pedig a 2014-es Miss Hastánc Hungary második helyezés.
Mi motivált, hogy indulj a Miss Hastáncon?
A Miss Hastánc az egyik legrangosabb hazai verseny. A kommunikációja hosszú évek alatt lett felépítve, a cím nyertese pedig ennek megfelelően rengeteg figyelmet kap a versenyt követően. A fő célom persze a verseny megnyerése mellett a felkészülés volt maga. Az, hogy fejlődhessek. A felkészülési időszak, valamint a verseny alatt rengeteget tanultam saját magamról és a hastáncos világról, a táncról. Talán ezért vagyok a leghálásabb, az csak egy plusz jó dolog, hogy végül második helyen végeztem.
Azoknak, akik nem ismerik ezt a verseny, hogy zajlik? Milyen feladatok, fordulók vannak?
A verseny több fordulóból áll. Szerintem nagyon realisztikus követelmények mentén zajlik az elő-, és középdöntő, ugyanis egészen a döntőig végig improvizálni kell. Ez a verseny a cím megszerzése mellett munkalehetőségről is szól, melynek keretén belül a résztvevők a Shirazban táncolhatnak. Ott pedig egy este viszonylag sokat kell táncolni, és nem lehet mindig (új) koreográfiával készülni.
Az elődöntőkben a jelentkezők a tizenpár korábban már kiadott zenéből egy számra táncolnak, szóval nem ismeretlen zenére kell improvizálni. A középdöntőbe tovább jutók először élő dobra, majd egy újabb zenére táncolnak. A döntősök pedig végül előadhatják saját koreográfiájukat.
Hogyan zajlott a felkészülésed, mennyi időt kellett rászánni, mi volt a célod a koreográfia összeállításakor?
A felkészülésem most egy kicsit kapkodósra sikeredett . Nem szántam rá annyi időt, mint akár a tavalyi versenyre, a szabadidőm jelentős részét ugyanis a Nimfeumban tartott óráimra való felkészülés viszi el, amit persze nem bánok, mert rendszeren kapok pozitív visszajelzést a tanítványoktól, szóval érdemes készülni. Igyekeztem viszont például a tömegközlekedésre szánt időt kihasználni. Hallgattam a zenéket, hallgattam a saját szóló zenémet. Együtt lélegeztem vele, történetet találtam ki rá, hangulatok jelentek meg, majd ebből formálódott a végleges koreográfia.
A célom az volt, hogy saját magam lehessek a színpadon, hogy felszabadult tudjak lenni és át tudjam adni azt, amit én gondolok erről a zenéről, vagy a hastáncról.
A hastánc szerintem nem szerepjátszás, és kibukik az, ha valaki nem saját maga. Az már más kérdés, hogy egy nőben millió érzelem és hangulat lakozik, aminek megfelelően lehetünk millió félék. Itt az a lényeg, hogy megtaláljuk azt az érzést magunkban, amivel azonosulva el tudjuk hinni és hitetni másokkal is, hogy azok mi vagyunk és harmóniában vagyunk magunkkal.
Mennyire ismerik egymás munkásságát a versenyzők, mennyire “belterjes” a verseny?
Én kb. mindenkit ismertem a versenyen. Vagy korábbi Miss Hastáncokról, vagy internetről, youtube-ról, vagy személyesen. Ha elindulok egy versenyen, és tudom ki a többi jelentkező, akkor persze mindenképpen utána nézek a munkásságuknak. Több jelentkezővel van jó, vagy baráti viszonyom. Nem mondanám belterjesnek a versenyt, inkább úgy látom, hogy sok hazai táncosnak van egy időszaka, pár év, amikor évről-évre benevez a versenyre, aztán már nem nevez tovább (azért, mert megnyerte, vagy mert más célt tűz ki maga elé).
Milyen volt a hangulat ezen a versenyen?
A verseny hangulatát jobbnak ítéltem, mint a tavalyit, bár lehet azért is, mert alapvetően én sokkal jobban éreztem magam. A helyszín is alkalmasabb volt, mint tavaly, közelebb hozta a nézőket, ezáltal valahogy jobban lehetett érezni a reakciójukat és ez engem nagyon motivál.
Hogyan értékeled a saját szereplésedet? Milyen érzésekkel nézted vissza a videót?
Én azt gondolom, hogy magamhoz képest kiváló teljesítményt nyújtottam . Viccen kívül, ennyire nem éreztem még jól magam egy versenyen sem. A videómat büszkén nézem vissza, egyrészt mert látom rajta az évek alatt belerakott munkát, másrészt rengeteg kedves és pozitív visszajelzést kaptam, és ezek mindig eszembe jutnak, ha megnézem a videót.
Az pedig, hogy egy ponttal maradtam le az első helyezettől, azt bizonyítja számomra, hogy van olyan helyzet, amikor már teljesen ízlés dolga, hogy adott alkalomkor egy adott zsűri éppen kit talál jobbnak. Teljesen elégedett vagyok a helyezésemmel is, büszke vagyok, hogy hét év tánc tanulással eljutottam idáig.
Milyen tapasztalattal gazdagodtál a versenyen?
Saját magam megismerésével kapcsolatban gazdagodtam tapasztalatokkal. Illetve az külön jól esett, hogy éreztem, hogy sokaknak tetszett a közönség soraiban, amit a színpadon csinálok.
Szóval nem is azt mondanám, hogy tapasztalattal, hanem inkább sok szeretettel lettem gazdagabb.
Szerinted mi a lényege, célja a versenyeknek, számodra miért fontos?
A verseny számomra egy fejlődési lehetőség. Van egy kitűzött cél, van egy kézzelfogható esemény, egy időpillanat, amibe belesűrűsödik a munka. Remek lehetőség arra is, hogy megmutathassuk magunkat, figyelmet kapjunk. A tánc öröme mellett egy versenyen szerintem ez is nagyon fontos szempont. A helyezést sokadlagos szempontnak tartom.
Kiknek ajánlanád a Miss Hastáncon való indulást és hogyan készüljenek fel rá?
A Miss Hastáncot minden olyan táncosnak ajánlanám, aki már nem kezdő és szeretné megmutatni magát. Akit érdekel az éttermi fellépés lehetősége, illetve komolyabb szinten szeretne foglalkozni a hastánccal.
Számukra az lenne a legfőbb üzenetem, hogy törekedjenek arra, hogy a felkészülés során saját magukat próbálják meg kiteljesíteni, ne foglalkozzanak vélt vagy valós külső elvárásokkal. Forduljanak a tánc irányába alázattal. És a legfontosabb: érezzék jól magukat a színpadon, mert ettől lesz jó a show (és ha show lesz, akkor megszűnik versenynek lenni).
Jövőre újra indulsz?
Ez még a jövő zenéje
Oktatóként Orient Love órákat tartasz a Nimfeumban, mit szeretnél átadni ezeken az órákon?
Az OrientLove egy workshop jellegű óra, melynek az a lényege, hogy a résztvevők tudásszintjének megfelelően, az orientális táncok világából kiragadott egy-egy tematikus szemelvénnyel foglalkozzunk.
Az órán van technikai gyakorlás, illetve inspiráció jellegű beszélgetés, egy-egy mozdulat, kombináció átalakítása, kivesézése, közös gondolkodás, improvizációs gyakorlatok.
Az órának az a legfőbb célja, hogy arra motiválja a résztvevőket, hogy tovább gondolják az elsajátított mozdulatokat, és eresszék bele magukat a táncba. Sok tanítványon és táncoson is azt veszem észre ugyanis, hogy ők élvezni „akarják” a táncot, és mégsem élvezik. Célom az, hogy találjunk valami hátsó bejáratot, valami módszert arra, hogy szelíden le lehessen építeni az akaratot, hogy az öröm maradhasson helyette.
Gyöngyi óráira folyamatosan jelentkezhetsz:
Hétfő: 19.45-21.00
Szerda: 17.15-18.30
Helyszín: Nimfeum, Budapest, V. Falk Miksa u.30, kapucsengő:90
Jelentkezés, információ: info@nietomercedes.com
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: